تعداد بازدید: 2622

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 22 آذر 1389-21:44

لطفا" ما را ببينيد

ما سازمان هاي مردم نهاد مازندراني از دولتمردان انتظار حمايت و از نمايندگان انتظار پيگيري قوانين مربوط به سمن ها راداريم.(گزارش مازندنومه از نمايشگاه سمن هاي مازندراني در ساري)


مازندنومه:نخستين همايش و نمايشگاه سازمان هاي مردم نهاد مازندران از روز بيستم تا 22 آذرماه در مجتمع فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار شد. گروه ها و انجمن هاي دولتي و مردم نهاد بسياري در اين نمايشگاه سه روزه شركت كردند. مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه صبح روز شنبه با حضور بسياري از مسئولان استاني برگزار و مراسم اختتاميه هم با حضور مديركل اجتماعي استانداري مازندران برگزار شد.گزارش خبرنگار ما خانم کلثوم فلاحي را از اين نمايشگاه بخوانيد.

--------------------

*کاهش تصدي گري دولت

 ايران نامي مسئول نخستين نمايشگاه سازمان هاي مردم نهاد مازندران است . وي با بيان اينكه نمايشگاه سازمان هاي مردم نهاد با همكاري اداره كل امور اجتماعي استانداري مازندران برگزار شده اظهار داشت :‌اين نمايشگاه با رويكرد آموزشي ، كاهش تصدي گري دولت ، افزايش مشاركت هاي مردمي و كاهش آسيب هاي اجتماعي و توان مندسازي راه اندازه شد.

نامي كه مسئول انجمن دوستداران بهزيستي است تصريح كرد:‌اشاعه فرهنگ نيكوكاري و مهرورزي ، كمك به معلولان و به ويژه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي از فعاليت هاي اين انجمن است.

 وي با بيان اينكه انجمن دوستداران بهزيستي داراي 16 كميته است افزود:‌كميته بانوان فعاليت هاي گسترده اي را براي رفع مشكلات جوانان ، خانواده هاي كم درآمد و نيازمند كه نياز به مشاوره براي تحكيم بنيان خانواده دارند ، كمك به دانش اموزان و دانشجويان ، اشتغال و كمك بع بيماران پيگيري مي كند.

*16 تا 90 ساله ها

مسئول انجمن "اسراء مازندران" گفت:‌اين انجمن در حوزه هاي فرهنگي و ورزشي بانوان فعاليت مي كند.

فائزه عطايي با اشاره به اينكه انجمن "اسراء" داراي اعضاي 16 تا 90 ساله است ، افزود:‌حمايت از دانش آموزان بي بضاعت حاشيه شهر و به ويژه مدارس استثنايي و توان بخشي ها از برنامه هاي اين سازمان مردم نهاد است.

 وي اظهار داشت : افرادي عضو اين انجمن هستند كه به تكنولوژي روز مجهز بوده و دستاوردهاي علمي در سطح دانشگاه ها را در اين انجمن ارائه مي كنند.

 الهه فرجي دانشجوي رشته فيزيك دانشگاه مازندران است و از اعضاي انجمن "اسراء". او در كنار ساير فرآورده ها اعم از ترشي ، مربا ، غذاهاي سنتي و انواع شيريني اما وي محصولات نانو را ارائه كرده است.

فرجي مي گويد:‌محصولات نانو با همكاري دانشجويان و برخي استادان دانشگاه مازندران در يكي از كارخانه ها توليد شده است.

وي تصريح كرد: محصولات شيميايي كه داراي نانو هستند اغلب آنتي باكتريال بوده و هيچ گونه حساسيتي ايجاد نمي كنند.

 فرجي يادآور شد:‌عده اي از افراد فكر مي كنند انجمن هاي عام المنفعه صرفا مربوط به آشپزي و خياطي و اين گونه موارد هستند اما مي توان ساير محصولات را هم در اين انجمن ها ارائه و درآمدزايي كرد.

*دولت هنوز سمن ها را مورد حمايت قرار نداده است

سيد سجاد عرب زاده ، مسئول انجمن خيريه جوانمردان مولا علي (ع) شهرستان محمودآباد گفت:‌اين انجمن در زمينه پيشگيري از اعتياد و كمك به نيازمندان و به ويژه زنان سرپرست خانوار فعاليت مي كند.

 وي با بيان اينكه انجمن جوانمردان مولا علي (ع) 250 خانوار بي بضاعت و كم بضاعت را تحت پوشش دارد خاطرنشان كرد:‌ بالغ بر 450 معتاد در شهرستان محمود آباد براي ترك اعتياد از سوي اين انجمن ياري شدند.

عرب زاده افزود: اگر دولت به نقش سازمان هاي مردم نهاد در كاهش آسيب هاي اجتماعي پي ببرد به اين سادگي ما را تنها نمي گذارد.

 وي يادآور شد:‌دولت هنوز آنگونه كه بايد سمن ها را مورد حمايت قرار نداده است.

عرب زاده سازمان هاي مردم نهاد را يك حركت خودجوش دانست كه مانند يك پايگاه بسيج عمل مي كنند و گفت: سمن ها داراي نقش راسطه اي بين مردم دولت ، انتقادي و اجرايي داشته و مشكلات مردم را به گوش دولتمردان مي رسانند.

*انتظار پي گيري

 مسئول موسسه مردم نهاد آسان نيز اظهار داشت :‌اين انجمن با هدف كاهش آسيب ها و معضلات زيست محيطي ، كاهش آسيب هاي اجتماعي ، ارتقاي فرهنگ عمومي و سلامت شهروندان بنيانگذاري شده است.

 دكتر علي فلاح افزود: امروز به جهت رشد جمعيت ، افزايش روز افزون تكنولوژي و جهاني شدن و برخي تدابير ضعيف ، بحران هاي اجتماعي جدي است و به نظر مي رسد با افزايش سمن ها مي توان بسياري از كارها را با شيوه اي نظان مند و نهادي شده به مردم واگذار كرد.

وي سازمان هاي مردم نهاد را سازمان هايي خودجوش و داوطلب عنوان مرد و يادآور شد:‌خوشبختانه دولت در حال جدي تر كردن حمايت ها از سازمان هاي مردم نهاد است.

 اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد:‌تمام اهداف و اصول انقلاب ، دين و توسعه كشور در همه ابعاد جز با مردم و به وسيله مردم در قالب تشكل هاي تعريف شده و سازمان يافته امكان پذير نيست.

 وي گفت: به عنوان نماينده سازمان هاي مردم نهاد مازندران از دولتمردان انتظار حمايت و از نمايندگان انتظار پيگيري قوانين مربوط به سمن ها را در دستور كار قرار دهند چراكه اين يك امر ضروري براي جامعه است.


  • سید سجاد عربزادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 26 آذر 1389-0:0

    از مازند نومه بخاطر انعکاس خبر سمن ها و همچنین از آقای یوسف نژاد نماینده محترم مردم ساری بخاطر پیگیری فعالیتهای سمن ها سپاسگزارم.

    • پنجشنبه 25 آذر 1389-0:0

      alan hichki hichki ro nemibine baradar

      • مهران مازنی پاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 23 آذر 1389-0:0

        سلا بر همه سمنی ها
        N.G.O ها سازمان های غیردولتی اند و سمن ها ، سازمان های مردم نهادند .

        اینها تلاش دارند مشکلی از مشکلات مردم را بر دارند و بار آنها را سبک نمایند . و این جز با همت بلند اندیشان میسر نیست .

        پس همه پیروز و سربلند باشید و در کارتان موفق . براستی که روزی می رسد که هم مردم و هم دولت به این نتیجه برسند که حل مشکل فقط از طریق شما ممکن است .

        پس تا آن روز پایدار مانید.

        • سه شنبه 23 آذر 1389-0:0

          من خودم سابقا" عضو ان.جی او بودم.ما اون موقع همیشه از دولتی ها توقع کمک داشتیم.الان هم وضع این گونه هست.اما یک سئوال:اگر دولت به نهادهای غیردولتی کمک کند بابت کمک برآن ها نظارت نخواهد کرد و این نهاد ها تحدید نخواهند شد؟مگر دولتی حاضر است همین طوری در راه خدا پول به کسی بدهد؟به نظر من این سازمان ها نباید از دولت توقع کمک داشته باشند و باید روی پای خود بایستند و فقط به کمک های مردمی چشم بدوزند


          ©2013 APG.ir